piopepik
User 10%
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wojnicz Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:34, 19 Paź 2008 Temat postu: Szamanka Smok |
|
|
WSTÊP
Witam. Chciałbym przedstawić swoje spostrzeżenia dotyczące szamanki smoczycy, gdyż gram tą postacią już sporo czasu i chcę podzielić się swoim doświadczeniem z przyszłymi szamankami, które wybiorą drogę smoka.
Przedstawię kilka buildów, które będą nadawały się do expa, do PvP, i do obydwu(build uniwersalny)
A także poruszę temat eq szamanki.
1.1 Statystyki - w co mam dodawać, w siłę(SI£), zręczność(ZR), inteligencję(INT) czy witalność(WIT)?
Na początku rozdajemy punkty w stosunku 2:1 INT:WIT (czyli dodajemy 2 punkty w INT, 1 punkt w WIT), aż do wymaksowania INT (MAX STATYSTYKI: 90 pkt + itemki)
SI£: zostawiamy podstawowe
ZR: zostawiamy podstawowe
INT: 90 + itemki
WIT: 45 + itemki
Jak wymaksujemy już INT, dodajemy pkty tylko w witalność aż do wymaksowania.
SI£: zostawiamy podstawowe
ZR: zostawiamy podstawowe
INT: 90 + itemki
WIT: 90 + itemki
1.2 Mam już INT i WIT na maksa - co dalej?
Wiele szamanek nie wie czy maksować siłę czy zręczność. Siła dodaje szamance atak fizyczny (tzw. średnie) - natomiast zręczność dodaje nam wiele rzeczy co 6 dodanych punktów: obrażenia magiczne - wpływają one na siłę naszych skilli, uniki - mniej ci zadają mooby, a także atak fizyczny tzw. "średnie". Dlatego szamanka powinna wybrać zręczność zamiast siły
SI£: bez zmian
ZR: wybierasz i maksujesz
INT: 90 + itemki
WIT: 90 + itemki
1.3 Czy można iść buildem 3:1 INT: WIT zamiast 2:1 INT:WIT?
Jak najbardziej, jednak ten stosunek jest dobry tylko wtedy, kiedy nasza szamanka ma itemy z bonusami do Punktów ¯ycia (P¯)
2.SKILLE
2.1 OFENSYWNE
Strzelający smok - jeden z głównych i podstawowych skilli smoczycy, podstawowy skill do expa i PvP, Posiada duży zasięg rażenia (w linii prostej). Zadaje wysokie obrażenia, szybko się regeneruje, kiedy mooby stoją w miejscu powala je. Posiada płonięcie, na które szansa wzrasta z poziomem skilla i ilością inteligencji. Niestety działa tylko w linii prostej, ma duży czas rzucania skilla, gdy cel jest w ruchu, możemy nie trafić.
Smoczy skowyt - podstawowy skill do expienia, gdyż razi wokół szamanki wszystkie mooby, powala je kiedy stoją, prawie natychmiastowe rzucenie skilla. Posiada płonięcie, na które szansa wzrasta z poziomem skilla i ilością inteligencji. Ma dobre obrażenia, choć są zbugowane (skill zadaje mniej niż powinien o około 30-40%). Ma bardzo wolną regenerację skilla, trzeba stać blisko celów.
Latający talizman - skill do PvP i lurowania, prawie zawsze trafia w cel, ma dobre obrażenia, dobry do lurowania, posiada duży zasięg, szybko się regeneruje. Niestety atakuje tylko jednego mooba lub bardzo bliski obszar moobów, ma duży czas rzucania skilla.
2.1 WSPOMAGAJ¡CE(BUFFY)
Pomoc Smoka - atut smoczycy, zwiększa szansę na krytyka(podwójne obrażenia), buff pomocny zarówno w walce PvP jak i PvM
Błogosławieñstwo - buff bardzo przydatny do expienia, zmniejsza obrażenia fizyczne otrzymywane od wrogów, nie działa na skille
Odbicie - najgorszy skill smoczycy według mnie - odbija obrażenia fizyczne otrzymywane od moobów i postaci (tzw. reflect), dobry na bossy. Nie działa na skille, odbija niewielką część obrażeñ(np. moob zadaje ci 100(ty masz 7%, więc zadajesz moobowi 7), działa tylko na jednego mooba.
Skille wspomagające (pomoc smoka, błogosławieñstwo) zalezą od inteligencji i poziomu skilla, natomiast trzeci skill wspomagający(odbicie) zależy głównie od poziomu skilla.
3.Buildy
3.1 Build do expa
Strzelajacy>Skowyt> Błogosławieñstwo> Pomoc smoka> talizman
Ten build przedstawiam jako pierwszy, chyba wiadomo dlaczego:) Sam nim idę^^ jest on ideałem do expienia. na początku należy dodać 1 punkt w skowyt a resztę punktów pakować w strzelający aż do wymaksowania strzelającego (osiągnięcia M-ki, czyli Mastera) Jeżeli strzelający nie wejdzie przy 17 punktach, polecam wizytę u staruszki do skutku). następnie dodajemy punkt do talizmanu(do lurowania moobów) i maksujemy skowyt. Potem dodajemy po punkcie w pomoc smoka i błogosławieñstwo. Dlaczego dopiero teraz? Gdyż dopiero teraz nasze buffki nabierają mocy. I maksujemy skille według buildu. Jeżeli skille nie wejdą nam przy 17 lub 18 punktach - używamy opasek zapomnienia(do skutku) Ten build nie jest zły do PvP.
3.2 Build do PvP
Strzelający>Pomoc Smoka> Skowyt>Talizman
Strzelający>Skowyt>Talizman>Pomoc Smoka
Podałem tutaj dwa przykłady buildów pod PvP, lecz można naturalnie poprzestawiać te skille dowolnie według swojego uznania. Dodajemy po jednym punkcie w każdy skill oprócz odbicia, a potem maksujemy według buildu
3.3 Build uniwersalny - PvP & PvM
Strzelający>Błogosławieñstwo>Skowyt>Pomoc Smoka> lub
Strzelający>Pomoc Smoka>Skowyt>Błogosławieñstwo
Jest to zrównoważenie skilli ofensywnych i wspomagających. Najczęściej wybierany build. Średni do Pvp, expienie nie jest uciążliwe. Pierwszy build nastawiony trochę bardziej do expa, drugi do PvP.
3.4 Chcę zrobić bufferkę.
Polecam temat utworzony przez Paulinę451(pozdrowionka dla niej )
4.Eq szamanki
Atutem szamanki jest inteligencja oraz rzucanie czarów. Dlatego powinniśmy kupić takie eq, które by powiększało ten atut. Należy szukać eq z bonusami do inteligencji i szybkości zaklęcia. Inteligencja dodaje obrażenia magiczne, fizyczne oraz zwiększa siłę buffków. Powinniśmy wybierać kolczyki, najpierw złote(na 22 lvl), potem z białego złota(41 lvl), wreszcie z niebiañskich łez(na 54 lvl) z jak największym plusem.
Co do szybkości zaklęcia, powinniśmy zaopatrzeć się w naszyjnik z dużym plusem, buty ekstazyjne(od 49 lvla) z jak największym plusem. W broni powinien znaleźć się KD powtórki +3/+4. Należy poszukać broni z 20% bonusem do szybkości zaklęcia, wtedy nasze czary będą bardzo szybko się regenerowały(pozdrawiam tutaj Szeherezadę, której skowyt ładuje się 11,5s zamiast 20s;)) Należy także szukać rzeczy z bonusami do P¯.
Broñ
Z ziemi bardziej nadaje się wachlarz, gdyż jest szybszy, ma większe obrażenia magiczne. Dzwonka używamy głównie w walce na koniu bojowym/militarnym. Świetnie nadaje się do bicia metków z konika.
* * *
Chcąc być efektywnym w expieniu należy mieć dużo obrony (czapka, zbroja +7/+, należy wykonać misję z pamiątkami u biologa, 60 obrony w przypadku szamanki to bardzo dużo, dla szamanki, która jest pod Pvp jest wybawieniem, dla szamanki pod exp wielką pomocą
Szamanka jest bardzo trudną postacią do prowadzenia, wymaga dużo wysiłku, jednak dla słów: "O! bierzesz cały spot BO" lub "Bierzesz 2 grupy szponów w drugim lochu, robię szamankę!" Naprawdę warto grać tą profesją. Sprawia to wielką satysfakcję.
Nalezy jednak pamiętać. Szamanka liczy się dopiero od 50 lvla.
Na zakoñczenie chciałbym przede wszystkim pozdrowić i podziękować Temrin, od której wiele się nauczyłem, brałem jej rady do serca. A także wszystkim innym, którzy słuzyli dobrą radą i pomocą. Chciałbym pozdrowić także wszystkie szamanki smoczyce, dobrze że gracie tą profesją, bo jest tego warta;)
P.S. Wszelkie uwagi proszę wysyłać na PW.
Pozdrawiam jeszcze raz.
Zapożyczone z forum metin2.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|